حماس-مذاکرات-صلح-بدون-پیشرفت-به-پایان-رسید 

مقام‌های حماس می‌گویند مذاکرات برای برقراری آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه و آزادی گروگان‌های اسراییلی بدون پیشرفت ملموس به پایان رسید.

به گزارش افغان نیوز؛ یک از مقام ارشد حماس اواخر روز (شنبه، ۱۵ ثور) تاکید کرده است که حماس «تحت هیچ شرایطی» با آتش‌بس در غزه که صراحتاً شامل پایان جنگ نباشد، موافقت نخواهد کرد.
 در همین رابطه، بنیامین نتانیاهو گفته بود که‌ اسراییل با پایان دادن به جنگ به عنوان بخشی از معامله با حماس موافقت نخواهد کرد.
 منابع مصری می‌گویند که اسراییل به حماس یک هفته فرصت داده است تا پیش‌نویس توافق فعلی را بپذیرد، در غیر صورت، حمله به رفح را آغاز خواهد کرد.
با این حال آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا، هشدارهای خود درباره حمله بزرگ اسراییل به رفح در نوار غزه را باردیگر اعلام کرد و گفت: «اسراییل طرحی برای محافظت از غیرنظامیان ارائه نکرده است.»
 خبرگزاری فرانسه، گزارش داده است که بلینکن در نشستی در انستیتو مک کین در آریزونا گفته است: «در صورت عدم وجود چنین طرحی، ما نمی‌توانیم از عملیات نظامی بزرگی که در رفح انجام می‌شود، حمایت کنیم، زیرا آسیبی که این عملیات وارد می‌کند فراتر از حد قابل قبول است».
تدروس آدهانوم گبریسوس، رییس سازمان جهانی صحت، نسبت به حمله زمینی اسراییل به رفح هشدار داده و گفته است که چنین عملیاتی می‌تواند به «حمام خون» منجر شود.

حماس: مذاکرات صلح بدون پیشرفت به پایان رسید 

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد